Dokumentinis, 80min

Režisierė Agnė Marcinkevičiūtė

Operatorius Rytis Kurkulis LAC

Prodiuserė Živilė Gallego

Personažas Mūza Rubackytė-Golay

Prodiuserinė kompanija Fralita Films, Lietuva

Finansuojantys fondai Lietuvos kino centras, Lietuva

FILMO APRAŠYMAS

„Mano likimas ėjo kartu su Lietuvos likimu ir ne tik pradedant manim, pradedant mano tėvais ir seneliais“, – sako Mūza.

Filmo siužetas – tai kelionė, pradedant Mūzos vaikyste gūdžiais sovietų okupacinio režimo laikais, jos mamai ir tetai skurdžioje sovietinėje aplinkoje bandant kurti pokario inteligencijos oazę, kur Mūza galėtų netrukdomai groti, tęsiant studijas Maskvoje, kur, būdama viena paskutiniųjų, legendinio profesoriaus Jakobo Fliero mokinių, Mūza atranda savo „dainuojamąjį skambesį“, išskyrusį ją iš daugybės pasaulinio lygio pianistų. Sėkmingai baigus studijas ir laimėjus prestižinį Liszto-Bartoko konkursą Prancūzijoje, Mūzą pradeda kviesti koncertuoti žymiausios Europos koncertų salės, deja, ji atsitrenkia į sovietų sąjungos sieną ir jai nebeleidžiama išvykti į užsienį. Dėl jos inteligentiškos kilmės, Mūzos talentas gali skleistis tik sovietinėje aplinkoje, iš kurios ištrūkti ji neturi jokių šansų.
Nors ir kamuojama didelio nusivylimo, Mūza toliau renkasi groti. Iškeitusi Europos koncertų sales į vieną už kitą panašesnius Rusijos fabrikus, ji ir toliau groja sudėtingiausio lygio programas – nesvarbu, kad jos klausosi ne išsilavinusi Europos inteligentija, o paprasti gamyklų darbininkai šaltose, vienodai atrodančiose gamyklų koncertų salėse.
Aštuonerius metus koncertavusi Rusijos pakraščiuose, be vilties išvykti tolyn, 1989 metais, žlungant sovietų sąjungai, Mūza išvyksta į stažuotę Prancūzijoje, o po jos – į pianistų konkursą Paryžiuje, kurį ir laimi. Itin sunkūs metai Prancūzijoje, neturint nuosavo instrumento, glaudžiantis pas draugus, vis bandant ištaikyti galimybę groti ir nepasidavimas sunkiomis akimirkomis atveda Mūzą ten, kur yra dabar – į tarptautinį pripažinimą. Dabar Mūza Rubackytė – žvaigždė. Ji – legendinė pianistė, rengianti koncertus visame pasaulyje. Tačiau skirtingai nei kiti žinomi, talentu apdovanoti, pasaulio pianistai, nuo pat ankstyvos jaunystės pradėję ilgą ir sėkmingą koncertinę karjerą, ji ilgą laiką negalėjo naudoti savo talento ir buvo uždaryta sovietinėje sistemoje, negalėdama išvykti į užsienį. Ką daryti, jei net turint išskirtinį talentą ir sunkiai dirbant negali jo naudoti? Šis konfliktas lydi Mūzą pradedant vaikyste ir baigiant kūrybiniu proveržiu, kai pagaliau ji išsiveržia iš už geležinės uždangos ir išsikovoja leidimą koncertuoti pasaulyje.