Bendras lietuvių, ispanų ir prancūzų filmas „Trys“ – jau Lietuvos kino ir namų ekranuose
Ketvirtadienį kino teatre „Pasaka“ svečiai rinkosi į išankstinę filmo „Trys“ premjerą. Kanų kino festivalio laureato ir „Oskarų“ nominanto režisieriaus Juanjo Gimenezo filmą, prie kurio kūrimo prisidėjo ir lietuviai, nuo šio penktadienio žiūrovai jau gali išvysti kino teatrų „Pasaka“ ir „Garsas“ bei „ŽMONĖS Cinema“ namų ekranuose.
Įsivaizduokite – jūs suplojate rankomis, bet patį plojimo garsą išgirstate tik po kelių sekundžių. O kas, jei šios sekundės ilgainiui virsta minutėmis? Pagrindinė „Trys“ herojė vardu C. vieną dieną pasijunta „ne sinchrone“ – jos girdimas garsas ima atsilikti nuo vaizdo, lyg filme su klaidingu garso takeliu. Talentingai ir savo darbą labai mylinčiai garso dizainerei tai – dvigubas smūgis, galiausiai peraugantis į visišką disbalansą merginos gyvenime. Ji stengiasi išsikapstyti, ieškodama atsakymų savo vaikystėje.
„Žiūrovas iš tiesų gali pats pajusti tuos nerimą iššaukiančius asmeninius išgyvenimus, kuriuos patiria pagrindinė filmo veikėja. Manipuliuojant garso montažu, filme vis atsiranda situacijos, kuriose lengva atpažinti ir save. Nes juk kas iš mūsų kada nors gyvenime nesijautėme esantys ne savo vietoje ar ne sinchrone? Negi kartais nenutinka taip, kad, regis, mus supančios pasaulio dėlionės detalės nesusiveda į vieną visumą?“ – „Cineuropa“ recenzijoje klausė Alfonso Rivera.
Pagrindinį vaidmenį šiame filme atlieka viena ryškiausių Ispanijos kino aktorių Marta Nieto, Europos žiūrovams geriausiai žinoma iš filmo „Motina“ („Madre“). SITGES fantastinių filmų festivalyje „Trys“ buvo pripažintas geriausiu ilgametražiu filmu, o Ispanijos „Goya“ kino apdovanojimuose jis pelnė geriausio garso takelio apdovanojimą.
Pastarasis laimėjimas itin svarbus Lietuvai, nes filmo muziką kūrė lietuvis Domas Strupinskas. Tiesa, pats kompozitorius apdovanojimų nesureikšmina – sako, jam tiesiog buvo įdomu dirbti. „Filmas kalba apie mano profesijos žmones, o jo problematika gerai pažįstama, nes ir pats esu turėjęs bėdų su klausa. Taip pat buvo įdomu, kaip scenarijuje aprašytą nesinchrono jauseną galiausia pavyks perteikti žiūrovui. Filmui daugiausia kūriau personažų girdimą arba atliekamą (diegetinę) muziką. Didžiausiu iššūkiu tapo žanrų įvairovė – nuo romantiškų tarpukario melodijų iki dutūkstantųjų dnb ritmų, nuo ispaniškos TV loterijos kičo iki kino apdovanojimų pompastikos. Vėliau mano muziką garso režisieriai perkėlė į filmo realybę – ji skambėjo įrašų studijoje, vakarėlyje, kino teatre, prekybos centre, mašinoje, per televizorių, radiją ir t.t.“.
Lietuviai taip pat buvo atsakingi už visą vaizdo postprodukciją – ją įgyvendino studija „Madstone“, o gamyba, finansavimu ir tolimesne sklaida kartu su ispanais („Frida Films“, prod. Luisa Romeo) ir prancūzais („Manny Films“, prod. Birgit Kemner) rūpinosi lietuvių koprodiuserė Marija Razgutė („M-Films“).
Filmo „Trys“ gamybą finansavo tarptautiniai fondai „Creative Europe MEDIA“ ir „Eurimages“, taip pat – Lietuvos kino centras.